From the blog

Greek OudMasters

Το ούτι αποτελεί το πλέον εμβληματικό και
αναγνωρίσιμο όργανο στους λόγιους και λαϊκούς
μουσικούς πολιτισμούς της Εγγύς και της Μέσης
Ανατολής.
Με μακραίωνη παρουσία σε ποικίλους χώρους
μουσικής δράσης, αποτέλεσε το μέσο έκφρασης
και δημιουργίας Αράβων, Τούρκων, Αρμενίων,
Ελλήνων, Περσών κ.ά.

Μετά το 1922 και την ανταλλαγή των πληθυσμών, οι
μικρασιατικής καταγωγής ουτίστες θα συνεχίσουν τη
δράση τους τουλάχιστον μέχρι τον Δεύτερο
Παγκόσμιο Πόλεμο, αποτυπώνοντας τον ήχο τους και
στη δισκογραφία των 78 στροφών.
Τα τελευταία τριάντα χρόνια το Ούτι επανήλθε στο
προσκήνιο της «παραδοσιακής», ethnic και
εναλλακτικής ελληνικής μουσικής σκηνής,
αναδεικνύοντας εξαίρετους δεξιοτέχνες, συνθέτες
και δασκάλους.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Κυριάκος Ταπάκης

Αποφοίτησε από το Πειραµατικό Μουσικό Γυµνάσιο-Λύκειο Παλλήνης.
Διδάχτηκε ούτι από τους Α. Απέργη, Ι. Αρβανίτη, Β. Τζωρτζίνη, Κ.
Παπαδοπούλου. Παρακολούθησε σεµινάρια από καταξιωµένους
µουσικούς όπως οι Necati Celik, Yordal Tokcan, Yildiran Guz
(Τουρκία), Simon Shaheen (Παλαιστίνη), Ara Dinkjian (Αρµενία),
Charbel Rouhana (Λίβανος).
Έχει διδάξει διάφορα όργανα στο Μουσικό Γυµνάσιο-Λύκειο
Θεσσαλονίκης, τη µουσική σχολή της Σταυρούπολης «Τετρακτύς»,
µαζί µε τον Ross Daly στο ωδείο «Εν Χορδαίς», στο Πανεπιστήµιο
Μακεδονίας και στο Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Επίσης συµµετείχε σαν
ερµηνευτής-εκπαιδευτής στα µουσικά εργαστήρια που γίνονται στον
Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου.
Έχει συνεργαστεί δισκογραφικά και σε ζωντανές εµφανίσεις µε
διάφορους συνθέτες, τραγουδιστές και µουσικούς, όπως τους
Σωκράτη Σινόπουλο, Κατερίνα Παπαδοπούλου, την µπαρόκ
ορχήστρα L’Arpeggiata, την Δόµνα Σαµίου, Χρόνη Αηδονίδη,
Πετρολούκα Χαλκιά, Nedyalko Nedyalkov, Derya Turkan,
Ψαραντώνη, Σαββίνα Γιαννάτου, Ross Daly, Αλκίνοο Ιωαννίδη,
Σωκράτη Μάλαµα, Θ. Παπακωνσταντίνου, Ελένη Βιτάλη, Νίκο
Κυπουργό, Νίκο Πορτοκάλογλου, Μελίνα Κανά, Ελευθερία
Αρβανιτάκη, Γιώργο Νταλάρα, David Lynch, Έλλη Πασπαλά, και την
Ματουλα Ζαµανη..
Είναι µέλος διαφόρων σχηµάτων όπως Λωξάντρα, Νότιο Τόξο(έχουν
παίξει στο φεστιβάλ Vlaanderen της Γάνδης και στις όπερες της Ρεν
και του Μάνχαιµ) , Aoutar duo, Τάνια Γιαννούλη Trio(έχουν παίξει στο
τζαζ φεστιβάλ του Βερολίνου), Κώστας Θεοδώρου quintet(έχουν
παίξει στο τζαζ φεστιβάλ Jazz Ahead της Βρέµµης και στα έθνικ
φεστιβάλ του Μαρόκο και του Ρούντοσταλτ).

Ταξιάρχης Γεωργούλης

Γεννήθηκε στην Καλαµάτα το 1993. Η
επαφή του µε τη µουσική ξεκίνησε στην ηλικία των οκτώ, µε το
µπουζούκι. Μερικά χρόνια αργότερα ασχολήθηκε µε το στεριανό
λαούτο, υπό την καθοδήγηση του Ηλία Καππάκου και µετέπειτα του
Χρήστου Ζώτου, παίζοντας σε φεστιβάλ και συναυλίες ανά την
Ελλάδα.
Έχει παρακολουθήσει µαθήµατα βυζαντινής µουσικής µε τον Ιωάννη
Πλεµµένο. Το 2009 µπήκε στα µονοπάτια του ουτιού µε τον Νίκο
Παλαιολόγο. Μετέπειτα συµµετείχε σε πολυάριθµα σεµινάρια του
µουσικού εργαστηρίου «Λαβύρινθος» µε τους Yurdal Tokcan, Erkan
Ogur, Ömer Erdoğdular, Ευγένιο Βούλγαρη, Περικλή
Παπαπετρόπουλο, Σωκράτη Σινόπουλο, Χάρη Λαµπράκη, Joseph
Tawardos και Ross Daly.
Έζησε για δυο χρόνια στην Κρήτη όπου εργάστηκε στο µουσικό
εργαστήρι «Λαβύρινθος» του Ross Daly, αλλά και ως µέλος του
κουαρτέτου του ίδιου, µαζί µε τις Κέλυ Θωµά και Σοφία Ευκλείδου.
Εκτός από τους προαναφερθέντες, είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί
µε τους εξής σπουδαίους µουσικούς: Ahmet Erdoğdular, Zohar
Fresco, Μάνος Αχαλινωτόπουλος Μιχάλης Κονταξάκης, Γιώργος
Μανωλάκης, Νίκος Ανδρίκος, Βαγγέλης Καρίπης, Γιώργος Ψάλτης,
Δηµήτρης Παναγούλιας, Haig Yazdjian, Τάσος Πούλιος, Θεοδώρα
Αθανασίου, Γιώργος Κλάδης, Μάρθα Μαυροειδή, Derya Türkan,
Γιώργος Κοντογιάννης, Νικόλας Παραουλάκης, Αρετή Κετιµέ, Σόλων
Λέκκας κ.ά., παίζοντας σε συναυλίες και φεστιβάλ, στην Ελλάδα,
Τουρκία, Ινδία, Ιταλία, Βέλγιο, Γαλλία, Κατάρ κ.α.
Πρόσφατα συνίδρυσε µε τη Σοφία Ευκλείδου στο τσέλο το ντουέτο
“Beraber”, µε το οποίο ερµηνεύουν τροπικές συνθέσεις της Ανατολικής
Μεσογείου, αλλά και δικές τους. Είναι βασικό µέλος του µουσικού
σχήµατος «Ακούσµατα Ανατολής» του Γιώργου Ψάλτη.
Έχει κερδίσει το δεύτερο βραβείο στο διεθνές φεστιβάλ ουτιού της
Τυνησίας. Τα τελευταία δυο χρόνια διδάσκει στο µουσικό εργαστήρι
του Ross Daly «Λαβύρινθος».

Haig Yazdjian

Ο Haig Yazdjian, γεννηµένος στη Συρία από γονείς Αρµένιους, ζει και εργάζεται
στην Ελλάδα από το 1980. Είναι παράξενο, αλλά όντας στην Ελλάδα ανακάλυψε τα
σαγηνευτικά στοιχεία της ανατολίτικης µουσικής και βρήκε στο ούτι τον δρόµο να
εκφράσει τις µουσικές του αναζητήσεις. Σύντοµα έγινε γνωστός τόσο ως σολίστας στο
ούτι όσο και ως δεξιοτέχνης ερµηνευτής που συγκινεί µε την εκφραστική αµεσότητα
της φωνής του.
Η κυκλοφορία του πρώτου δίσκου του, Talar («Αειθαλές»), το 1996, µεγάλωσε
τη φήµη του αλλά κυρίως ανέδειξε έναν από τους πλέον ταλαντούχους και πολλά
υποσχόµενους συνθέτες της γενιάς του. Ο Haig Yazdjian ξεχώρισε για τον µοναδικό
τρόπο µε τον οποίο αναµιγνύει ετερόκλητα στοιχεία των παραδοσιακών µουσικών της
ανατολικής Μεσογείου, πιστεύοντας ακλόνητα πως η παράδοση είναι µια ζωντανή,
δηµιουργική δύναµη. Και όλα αυτά µε έναν αέρινο, ατελεύτητο τρόπο, όπως ο τίτλος
του Talar υπονοεί.
Δύο χρόνια µετά, κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος του µε τίτλο Garin και το single
Gift και γίνονται δεκτά µε ενθουσιασµό τόσο από το κοινό όσο και από τους κριτικούς.
Ταυτόχρονα έρχεται ο σεβασµός και η αναγνώριση από σηµαντικά ονόµατα της
ελληνικής µουσικής µε τους οποίους ο Haig συνεργάστηκε.
Το καλοκαίρι του 2000 κυκλοφορεί σε CD η µουσική που έγραψε για το θεατρικό
έργο Το κτήνος στο φεγγάρι που ανέβηκε στην Αθήνα τη σεζόν 1999-2000, ένα
άλµπουµ που σηµατοδοτεί µια νέα στροφή στις µουσικές του αναζητήσεις.
Το 2001, σ’ ένα σηµείο εκφραστικής και εκτελεστικής ωριµότητας, κυκλοφορεί το
άλµπουµ Yeraz, ένας ονειρικός κόσµος για ακροατές µε τις ίδιες ευαισθησίες.
Το 2007 σηµατοδοτεί την κυκλοφορία του πρώτου στούντιο άλµπουµ του Haig
Yazdjian, µε τον τίτλο Amalur. Amalur στη γλώσσα των Βάσκων σηµαίνει «Μάνα Γη».
O Haig, ένας πολίτης του κόσµου αισθάνεται πως ο ήχος της λέξης Amalur «χτυπά»
στον ίδιο ρυθµό µε τη µουσική του. Ακούγοντας τη µουσική του άλµπουµ θα
καταλάβετε γιατί…
Ενας από τους σηµαντικότερους δηµιουργούς που έδωσαν το στίγµα τους στην
ελληνική world-jazz σκηνή, ο Χάικ Γιαζιτζιάν έρχεται να µας ξαφνιάσει µια ακόµη φορά
µε τη νέα του δουλειά. Έχοντας ως αφετηρία το ιδιαίτερο συνθετικό του ύφος και το
µοναδικό ήχο από το ούτι, το Amalur παρακολουθεί και καταγράφει τη µουσική πορεία
του Χάικ στα τελευταία πέντε χρόνια, µέσα από τις ζωντανές εµφανίσεις του, τη
συνεργασία του µε διεθνούς φήµης µουσικούς αλλά και τον πειραµατισµό του σε νέους
τρόπους έκφρασης όπως το ηλεκτρικό ούτι (είναι η πρώτη καταγραφή του οργάνου
σε δίσκο διεθνώς).
Ο Haig Yazdjian έχει συνεργαστεί µε πολλούς σηµαντικούς Έλληνες συνθέτες
και τραγουδιστές καθώς και µε σολίστες διεθνούς κύρους. Μεταξύ αυτών, µε τον Νίκο
Ξυδάκη, τη Ελευθερία Αρβανιτάκη, τη Μαρία Φαραντούρη, τη Δήµητρα Γαλάνη,
την Έλλη Πασπαλά, την Έλενη Βιτάλη, την Loreenna McKennitt, τον David Lynch,
τον Dave Spilain, τον Omar Faruk Tekbilek, τον Djivan Gasparyan, τον Theodossii
Spassov, τον Glen Velez κ.ά.
Από το 2012 έως σήµερα, δίνει συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως
σολίστ αλλά και µε διάφορες συνθέσεις σχηµάτων µε µία από τις πιο διαδοµένες να
είναι αυτή του κουαρτέτου.

Παναγιώτης Κάιτατζης

Ο καταγόµενος από τη Λέσβο Παναγιώτης Κάιτατζης θεωρείται ένας από τους
πλέον χαρισµατικούς ουτίστες της γενιάς του στον Ελλαδικό χώρο,
συνδυάζοντας τη βαθιά βιωµατική εµπειρία που φέρει από τις µουσικές της
Λέσβου, τη στέρεη του παιδεία στη Λόγια Οθωµανική µουσική και στο
ρεπερτόριο των Καφέ Αµάν, µε τις νεότερες τάσεις στο χώρο της σύγχρονης
world-ethnic και fusion µουσικής σκηνής.

Gürsel Torun

Ο Gürsel Torun κατά γενική οµολογία θεωρείται ένας εκ των κορυφαίων
δεξιοτεχνών στο ούτι από την Τουρκία, έχοντας ως ιδιαίτερα-αναγνωρίσιµα
χαρακτηριστικά του τον προσωπικό ήχο, την εκλεπτυσµένη απόδοση
διαστηµάτων και πικιλµάτων, καθώς και την πλούσια τροπική ανάπτυξη µέσω
εκτεταµένου φρασεολογίου στα ταξίµια, τα οποία αποδίδει. Ο Torun συνδυάζει
εύστοχα, εµπνευσµένα και δίχως αµετροέπεια, υφολογικά στοιχεία τόσο µε
λόγιο όσο και λαϊκό πρόσηµο, χάρη στην ευρύτατη εποπτεία του υλικού
(ρεπερτοριακού-προφορικού) που έχει, καθώς και της ισχυρής βιωµατικής του
µετοχής στον αστικό µουσικό πολιτισµό της Πόλης.